دکتر متخصص جراحی پلاستیک تهران

  •  
    •    نام آگهی دهنده: بیتا کلینیک
    •    وب سایت: bita.clinic
    •    استان: تهران
    •    شهر: تهران

    دکتر متخصص جراحی پلاستیک تهران


    مراقبتهای بعد از عمل لیپوماتیک
    مراقبت‌های بعد از جراحی لیپوماتیک چیست و چگونه می‌توان عوارض لیپوماتیک را کاهش داد؟ اگر به دنبال راهی موثر برای لاغری و تناسب اندام هستید، پیکر تراشی لیپوماتیک یکی از امن‌ترین شیوه‌های جراحی لاغری شناخته شده است. شاید با روش لیپوساکشن و چگونگی انجام این عمل جراحی آشنا باشید.

    با تکنیک‌های جدیدی که در روش لیپوماتیک به کار گرفته می‌شود، می‌توان گفت که مزیت‌های این روش بسیار بیشتر از روش لیپوساکشن است. اما مراقبتهای بعد از لیپوماتیک برای کم‌تر کردن عوارض این عمل جراحی چیست؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

    مراقب رژیم غذایی خود بعد از لیپوماتیک باشید
    یکی از توصیه‌های که همواره به افراد می‌شود این است که بعد از انجام این عمل، باید رژیم غذایی سالمی داشته باشند. اما چرا داشتن یک برنامه غذایی سالم جزو مهم ترین مراقبتهای بعد از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو به شمار می‌رود؟

    اگر سعی کنید بعد از عمل رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، نتیجه لیپوماتیک ماندگاتر خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر بعد از انجام این عمل به یک رژیم غذایی ناسالم ادامه دهید، ممکن است مجددا دچار اضافه وزن و تجمع چربی در قسمت‌های شکم و پهلو شوید. از همین‌رو به عنوان یکی از مهم‌ترین مراقبتهای بعد از لیپوماتیک توصیه می‌شود که حتما رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید.

    برای تسکین درد، از مسکن‌هایی که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید
    احساس درد، تورم، التهاب و یا قرمزی در ناحیه‌ای که مورد عمل جراحی قرار گرفته است کاملا طبیعی است. توجه داشته باشید که این ورم و یا درد خفیفی که ممکن است احساس کنید، به صورت موقتی خواهد بود و تا چندین روز پس از عمل از بین می‌رود.

    تسکین درد بعد از عمل لیپوماتیک
    اما اگر درد زیادی را متحمل شدید و تحمل آن برایتان مقدور نبود می‌توانید از مسکن‌هایی چون استامینوفن و یا ضدالتهاب‌های خفیف زیر نظر پزشک استفاده کنید. با جدی گرفتن مراقبتهای قبل و بعد از لیپوماتیک و مراجعه مرتب به کلینیک لیپوماتیک، درد و تورم خیلی زود از بین خواهند رفت.

    ماساژ قسمت‌هایی که ضمن عمل جراحی چربی‌های آن تخریب شده است
    ماساژ بعد از لیپوماتیک
    یکی دیگر از مراقبتهای بعد از لیپوماتیک، ماساژ دادن است. اگر می‌خواهید بهبودی سریع‌تر حاصل شود، ناحیه مورد نظر را دو بار در روز و هر بار برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. همچنین نوشیدن آب و مایعات فراوان پس از عمل نیز بسیار توصیه می‌شود.

    از سرگیری ورزش و فعالیت‌های بدنی سبک
    چند روز پس از عمل لیپوماتیک می‌توانید راه بروید و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. اما در پاسخ به سوال افرادی که می‌پرسند بهترین زمان برای دنبال کردن ورزش چه زمانی است باید بگوییم بهتر است که انجام فعالیت‌های ورزشی را به هفته‌های چهارم تا پنج بعد از عمل موکول کنید.

    فعالیت‌های بدنی سبک
    ورزش هایی که بعد از عمل لیپوماتیک باید انجام بدهید.
    توجه داشته باشید که در طول این چهار الی پنح هفته امکان فعالیت‌های سبک و انجام کارهای روزانه خود را خواهید داشت. اما اگر ورزشی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید برای ادامه دادن آن بهتر است حداقل تا دو ماه پس از عمل منتظر بمانید. بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه از مراقبتهای بعد از لیپوماتیک شکم و لیپوماتیک پهلو بهتر است فعالیت‌های سنگین را به هفته‌های چهارم به بعد موکول کنید.

    ۰۹۱۹۵۵۰۵۹۰۰
    ۰۹۰۳۳۳۳۰۲۳۱
    ۲۲۰۸۲۲۰۵
    سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، پلاک ۷۸، ساختمان سعادت – طبقه چهارم – واحد ۳۰ شرقی​



      |     |     |     |  

    » 1 Online
    » 1 Today
    » 0 Yesterday
    » 1 Week
    » 1 Month
    » 1 Year
    » 1 Total
    Record: 1 (24.04.2024)
    Free PHP Counter